Розділ IV 10. Що таке суспільна свідомість і яка її структура? 11. Що таке істина, які її ознаки і критерії? 12. У чому сутність заблудження? 13. Як ви розумієте поняття "метод"? Яка його роль у пізнанні? 14. Чи існують закони в самому світі? 1. Чи справедливе положення про те, що свідомість не тільки відображає світ, а й створює його? 2. У чому ви вбачаєте складність вирішення проблеми свідомості? 3. "Знання — це сила", — вважав Ф. Бекон. Поясніть, як ви це розумієте. 4. Які функції свідомості необхідні у житті людини? 5. Чи завжди свідомість є регулятором нашої поведінки? 6. Що, на вашу думку, є складнішим — пізнання "Я", тобто себе (самопізнання), чи пізнання світу? 7. Як ви зрозуміли ланцюжок таких понять: "свідомість" —> "пізнання" —> "знання"? 8. Які прояви несвідомого знайомі вам з власного досвіду? У яких формах проявляє себе несвідоме? 9. На вашу думку, двомовність (чи багатомовність) — це позитивне чи негативне для людини явище? 10. Чим небезпечна для суспільства стихія несвідомого? Абстракція — мислене виділення істотних, суттєвих властивостей речей і явищ та відокремлення їх від неістотних, другорядних. За допомогою абстрагування формулюються наукові поняття. Протилежністю є конкретне — існуюче реально, предметне визначення всіх сторін і зв'язків речі, її властивостей. Відображення — всезагальна властивість матерії, яка полягає у відтворенні ознак, властивостей і відносин відображуваного об'єкта. Здатність до відображення, його характер
|